Två saker jag är värdelös på

Är det något jag verkligen är dålig på här i världen så är det 1) att bestämma mig, och 2) koka lagom mycket pasta.




Det här med att ta beslut och bestämma sig blir faktiskt bara värre och värre. Jag tycker ofta det är jättesvårt att bestämma mig! HATAR när Stewen säger "du får bestämma". Men vad vill DU då? Vad tycker du? Vad tycker jag? Jag tycker nog såhär, eller nä kanske sådär... Jag veeet iiiiinteeee!!!




Och här då, haha. Det här är ett klipp från Facebook (samma med bilden där uppe) som jag tog en skärmdump av. Så klockren. Jag har aldrig lyckats med konsten att koka lagom mycket pasta. Det blir ALLTID alldeles för mycket. Exempel: I söndags gjorde vi förutom vegolasagne även korv och makaroner till kidsen... (om man inte ville ha lasagne, Ella ville såklart inte det iallafall). Hur mycket makaroner skulle man då koka? Barn äter inte lika mycket som vuxna, det vet jag ju, (men ja ibland, man vet inte alltid) men eftersom jag inte ville att det skulle bli för lite plussade jag ju på en massa... Tänkte att "tre vuxenportioner blir ju inte för lite iallafall". HAHA. När jag hällt i 6 dl makaroner var det ju knappt kvar något i förpackningen så jag öste i det sista också...

Det blev ju makaroner till ett helt kompani! Hahaha! Så värdelös. Det blev till att stoppa i både matlådor och frysen. Hur tänkte jag? Haha, ja bättre för mycket än för lite iallafall. Det törs jag lova, att kommer du på pastamiddag hos mig så finns det inte någon risk att det blir för lite pasta.
 

Kommentera här: