Första heldagen

Ja, imorse lämnade jag TVÅ förskolebarn på förskolan för första gången. Så märklig känsla.    Man säger det ju hela tiden men TIDEN GÅR SÅ FORT. Fattar inte. Hur hände det sig att jag fick två så stora barn? Wille var ledsen och ville leka ute, ville absolut inte gå in. Han var ledsen då jag for också ,men det gick över jättefort. Fick ett sms med bild när jag hade gått en liten bit. Då satt han så fint och åt macka. <3

Klockan blev mycket, ska sova nu. Har både handlat och lagat mat ikväll. Tänkte det är bra att ha lite mat förberett... Idag blev det blodpudding till kidsen och bakad sötpotatis med improviserad böngegga till mig och Stewen. Grönkålspasta (eller ja såsen bara, kokat pasta imorgon) och morotssoppa gjorde jag ikväll. Två nya recept. 

Natti natti hörrni!


(null)

Väskorna packade igårkväll. <3


(null)
 
Lyxade till det med klämmisar på hemväg från förskolan (Ella älskar också sådana, hehe, kul för henne att känna sig lite liten ibland inbillar jag mig). Kändes bra att ha lite nödproviant till prommisen hem. (Nu låter det som att jag ursäktar mig för att jag köpte klämmisar, OBS inte meningen haha). Vi plockade några röda vinbär också innan vi gick in. "Polka jiibä!" säger Wille. (Plocka vinbär).


Kommentera här: