Året var 2018

Herregud, det här går ju inte för sig! Jag har glömt fylla i årslistan ni vet, som är tradition. Har sparat i utkast och inte skrivit klart. Och nu har halva 2019 redan gått... Men bättre sent än aldrig - här kommer mitt 2018!
 
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Försökte springa marathon men lyckades springa fel! Åt min första pokébowl i livet. (SÅ GOD).
 
 
 
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jo och näe.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min lillebror blev ju pappa! <3

 
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är.

5. Vilka länder besökte du?
 Jag var bara i Sverige. :(
 
6. Är det något du saknat år 2018 som du vill ha år 2019? "Bättre psyke" skrev jag ifjol och det blir nog samma nu...

7. Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 20 april när Avicii, Tim Bergling, dog. 26 april då lille Ebbe föddes. 18 augusti när jag och Stewen såg Lars Winnerbäck i Umeå.
 
 

8. Vad var din största framgång 2018?
Att jag började tänka mer på mig själv. Att jag tog tag i saker som är jobbiga.

9. Största misstaget? Åh, jag vet inte? Misslyckanden gör man ju hela tiden men misstag? Det är ju som något annat. Haha men ja största misstaget måste ju vara min miss på Stockholm marathon... Att jag missade 6 km och sprang 36 istället för 42 km. Fast det ser jag mer som ett misslyckade än ett misstag. Misstag har ju att göra med en avsiktlig handling, tänker jag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej? Typ inte alls, jag är så himla frisk av mig. Tappade rösten någon gång och hade lite huvudvärk men inget bröt ut.

11. Bästa köpet? Eeeh... Vet inte? Borde ha köpt en ny telefon men det får bli i år istället.
 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat, hyra, busskort skulle jag tro (igen). Sånt där jättekul...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Om jag ska välja två specifika händelser: När jag och Steffe var i Umeå och såg Lars Winnerbäck. Juldagen med Erika och Carro. :')

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2018? 
Without you - Aviici (Alla Aviciis låtar)
 
 
 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Släppt saker. Slappnat av.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Grubblat, ältat och oroat mig.

18. Hur tillbringade du julen? Hos Elins föräldrar. Så mysigt! Kalle Anka, mat (jag hade gjort så himla goda vegobullar och brysselkålsgrej), klappar, julklappslek. Hälsade också på korna.

19. Blev du kär i år? Är alltid kär!

20. Favoritprogram på TV? Idol var det enda jag följde på "riktig" TV men det var inte lika bra i år...
 
21. Bästa boken du läste i år? Ooh, lyssnade ju mest på ljudböcker även om det också kan räknas som "läsa"... Fick lite hjärnsläpp, men kanske Jag utan dig av Kelly Rimmer. Den fastnade jag i och läste som "riktig bok".

 

22. Största musikaliska upptäckten? 

23. Något du önskade dig och fick? Jag hade nämnt att jag ville skaffa en ny vinterjacka och så fick jag en av Stewen i julklapp(!)

24. Något du önskade dig men inte fick? 
Hade inga uttalade önskningar riktigt men visst finns det ju massor med saker man vill ha! 

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2018? På min trettioförsta födelsedag var jag ledig dagen till ära. Hade en härlig dag med sång, fikafrämmande, teckningar och fina presenter. Flög till Stockholm då jag skulle springa Stockholm marathon dagen efter.
 
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns alltid något som kan bli bättre. Önskar att jag kunnat vara mer avslappnad och nöjd.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2018? Mjukis och enformigt...

28. Vad fick dig att må bra? Hänga med mina vänner. ♥
 
29. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha alltså denna fråga? Pass? 

30. De bästa nya människorna du träffade? Har jag träffat några nya människor? Jag vet inte riktigt?
 
 
Slut på lista!

Kommentera här: