Broccolisoppa

Ella brukar ibland kalla henne själv för Våffel-Ella och då brukar jag få heta Broccoli-mamma för att jag älskar broccoli!
 
Igår stekte jag upp plättar (från frysen, bästa grejen att frysa in plättar!) till Ella och Wille. (Jag säger plättar till sådana som ni söderut kallar pannkakor, haha). Mixtrade ihop en broccolisoppa också med broccoli, gröna ärtor och spenat. Buljongtärningar, vatten, örtsalt, peppar, havregrädde. Mixades med stavmixer (inte supermycket för jag vill inte ha jätteslätt).

SÅ gott! Det blev matlåda idag till lunch.

Apropå plättar och stavmixer. Jag känner mig så sjukt smart! Så sjukt smart att mixa ner ett paket röda linser i plättsmeten. Smakar inget konstigt och blir ju nyttigare. Jag brukar ta färdigkokta linser (en tetra), och mixa med stavmixer och blanda med lite vatten innan jag blandar ner i plättsmeten. Har börjat blanda ner allt möjligt i mina plättsmetar, haha. (Chiafrön är också en bra grej. Går även att blanda ner i hallon, de märks inte!)

 
 
De där yoghurtburkarna funkar fint till soppor också. Perfekt med pumpakärnor eller frön i locket!
1 JHH:

skriven

Så söta smeknamn :) ;) och linser mm är så smart att ha ner i mat :)

2 Tess:

skriven

Mums, vad gott! Jag älskar alla typer av soppor, framförallt nu när det är så ruggigt ute :) Kram

Kommentera här: