Friskvårdsfredag, glistrande tomtebloss och sånt

I år ska jag skärpa till mig när det gäller friskvården och planera in den friskvårdstimmen jag har varje vecka. Idag dammade jag faktiskt av skrillorna och testade att åka skridskor på isen! Så himla roligt! Det ska bli min grej nu i vinter. Vet inte om jag åkt skridskor sedan den där söndagen med E & T? Då var jag gravid med Ella i magen men vi hade inte berättat ännu. Jag kastade mig i snöhögar med magen först(!) och Stewen ville säga åt mig, haha, och jag tänkte inte så långt... :')





 
Och detta åt jag idag!



Improviserade ihop en pastasås med grönkål och broccoli i till lite spaghettirester. Den blev god!


 
Det blev inga tomtebloss på nyårsafton men jag ramlade över gigantiska tomtebloss på stan igår och kunde inte hålla mig. Igårkväll testade vi att tända. Wille tyckte det var superkul! Lite skeptisk till en början. 
 
"Det glistrar" sa han. Gullunge! Jag och kidsen tog pulkan över och hälsade på morfarn en stund och Steffe gick och handlade lite.

 

Julen hann precis passera så började Ella tänka på sin födelsedag,  haha. Det här är en önskelista hon knåpade ihop på förskolan och tog hem igår. ♥

Kommentera här: