Matlådedagar

Jag kände av i kroppen att jag sprang 5 km i förrgår... Herregud vad man kan tappa form fort! Har kommit av mig lite med springandet men börjar köra hårt nu inför marathon 1 juni (på min födelsedag, hehe). Nu MÅSTE jag sätta ihop ett schema och verkligen prioritera träning framför annat. Jag har ju en tendens att vilja göra allt och lite till men jag måste litegrann inse att jag inte hinner allt i alla perioder... Nu får jag fokusera på löpning och träning så att jag pallar mitt marathon. Jag älskar ju att springa!

Bra matlådedag idag, eller vad tycks? Yoghurten ligger i min mage redan (havregurt, hallon, chiafrön, Pauluns linsflingor). Belugabolognese blir det till lunch. (Seriöst bland det godast jag äter!) (Mattias Kristiansson förresten, älskar hans recept och hans böcker). Nu är det tillbaka till vardagen och jag tänker ha med mig matlåda så mycket det bara går i år. Jag är bra på att ta med mig mat men ibland blir det ju att man springer ut på stan och köper något för att man inte har något hemma. Ska bli bättre på att göra storkok och aktivt styra upp matlådorna... 




 

Kommentera här: