Dille på sallad

Jag tänker börja äta mer råa grönsaker då jag känner att jag vill ha mer färg på maten! Plus att man ju överlag äter för lite grönsaker... Känner nu att jag börjar få lite dille på sallad och har kommit på att det är himla kul att stoppa i matlåda! Hade liknande sallad med mig på jobbet både idag och igår. SÅ GOTT!
 

Allt syns inte på bilden men det är vitkål, spenat, crispsallad, broccoli, paprika, avokado, morot, kikärtor och kidneybönor. (Tror det var allt!) Dressing på kallpressad rapsolja (mycket Omega-3), tahini, lite rapsolja, citronsaft, persilja, örtagård-krydda, salladskrydda. Toppade med min fröblandning som jag har i en burk på jobbet. (Solrosfrön, pumpakärnor, chiafrön, kokos).
 
 
Sen kör jag på med min overnight oats till frukost! Här blandade jag havregryn, havremjölk, chiafrön, salt, kanel, ingefära, gurkmeja och blåbär. Kiwi var gott på! Och så frön och sånt.

Kommentera här: