Banana pancakes



Tycker att man har sett såna där bananpannkakor (jag säger ju dock plättar, så bananplättar!!) överallt. Idag testade jag. 

Mosade en banan med gaffel, vispade ihop med ett ägg. Rörde ner lite keso.

Stekte i smör och hade hallon, keso och lite kokos på. 

Supergott var det verkligen! Var skeptisk innan, vad kan det smaka tänkte jag - bananomelett? Men det var mycket mumsigt! Dock råkade jag ha sönder den ena..

Nästa gång ska jag prova blanda ner lite havregryn i smeten, eller varför inte typ kanel!
1 Sara:

skriven

Henkes mamma har alltid lite havregryn i plättar. Det var jag skeptisk till men det känns knappt i smaken, men konsistensen kändes mycket bättre. Svårt att beskriva men kändes mycket bättre :)

Svar: I vanliga plättar?? :) där har man ju ändå mjöl :D testade igår med havregryn i bananplättarna, de blev lite fastare i konsistensen men jag är inte riktigt impad än.. tror den första varianten blev bättre :)
tjofftjoff

2 Sara:

skriven

Ja, i vanliga plättar. Hon tycker dom blir "matigare" då :)

Kommentera här: