Veganveckan fortsätter

Ja jag kör ju som sagt en liten vegansk vecka här! Går väldigt bra faktiskt. Jag har gjort egen hummus som blev jääättegod! Kan lägga ut recept sen. Bulgursallad med grönsaker (och hummus) lagade jag en dag. Sparris har jag också ätit... Och blomkål! Mmmm. Jag försökte mig på att steka någon blomkål knaprig med panko idag, gick sådär, men blev himla gott. Med ris, sparris, sallad, ajvar och sweetchilisås. Väldigt improviserad rätt med det vi hade hemma. Imorgon ska jag göra tacopaj!

Stewen och Ella har inte ätit allt som jag ätit, igår åt jag till exempel bulgursallad som blev över och Stewen och Ella åt korv och makaroner. Skönt att inte behöva laga mat varje dag! Ska börja laga tokmycket mat varje gång man lagar så behöver man inte tänka och stå i köket exakt varje dag. Vad tid man skulle spara på det! Igår efter förskolan gick jag, Ella och Wille till biblioteket och vad där länge. Skönt då att bara värma mat när man kommer hem vid middagstid och alla är hungriga.


 
Smarrig gröt till frukost! Hasselnötter är gott på, och mandelspån. Här kände jag mig som värsta nyttomänniskan, hehe. Citron- och ingefärashot, hårdmacka med hummus och så havregrynsgröt med äpple och kanel.
 
 
 
Improviserade ihop lite smarrigt kvällsfika. Ananas och banan med lite soygurt (Planti med vaniljsmak, god!), vildhallon från frysen och mandelspån.
 
 
 
Min godaste overnight oats hittills! Åt den här imorse. Den innehöll havregryn, havremjölk, kokos, vaniljpulver och hallon. Toppade med lite soygurt, mandelspån (fått lite tille på det, måste ha lite crunch) och mer hallon.
 
 
Ser inte mycket ut för världen men gott var det!
 

Kommentera här: