Äckelpäckelkuren

Igårkväll drack jag ju det där äckliga som Åsa tipsade om.. (Men hon har inte provat själv...) Det kan vara det äckligaste jag druckit i mitt liv! Första och sista gången jag använder mig av något sånt där husmors/huskurs-knep. USCH! Och inte blev jag bättre heller, ingen skillnad alls! Men då har jag ju iallafall testat.. :P



Ingefära, vitlök & citron.. Rev en bit ingefära, Stewen hackade vitlöksklyfta och så pressade jag ner en halv citron. Kokade upp det i vatten..



Stewen fixar vitlök.. Köket blev nog förgiftat efteråt! Usch vad det luktade..



Mysigt.. (Silade det sen)



Så var det dags att dricka skiten då!



Något skeptisk var jag...


Men var ju tvungen att testa, annars hade vi ju gjort allt i onödan..


Lukten var vidrig!


Så gott tyckte jag att det var! Vattenglas direkt efter!!


Stewen tyckte inte det var så farligt (han tyckte nog det var ganska gott, eller helt okej iallafall) men han älskar ju vitlök. Jag tycker inte om det, klarar bara av väldigt små mängder, i mat. Dricka flytande vitlök är inget jag rekommenderar! Fyfan vad äckligt det var. Det smakade citron innan man svalt det men sen efteråt var det bara jävla äckelvitlök. (Men jag var duktig, fick i mig några klunkar ändå. Fast Stewen drack mer, haha) Vi gick en prommis sen och på Konsum (köpte ananas och en annan rolig frukt), man passade sig typ för alla människor... Kändes som att man stank vitlök ända ut i porerna ungefär. Trevligt.. Nä alltså, jag tror jag håller mig till mina c-vitamintabletter! :D

1 Sara:

skriven

haha :) jag brukar gurgla vatten med massa salt, det brukar faktiskt hjälpa! testat det?

2 emma:

skriven

på apotoket finns nå tabletter som jag köpte sista.. 1 dag, hela mitt onda i halsen var HELT borta.. sjukt! allt slem, rethosta, onr när man sväljer. MIRAKELtabletter, ha,ha=)

3 sara:

skriven

haha jag tror jag skippar det där! tycker inte om vitlök så där ;) åh fy fan, jag är så less nu!

Kommentera här: