Mattips!

Igår gjorde Steffen broccoligratäng à la LCHF! Nu blir du stolt va, moster A? ;) Haha.

Steffen hade i broccoli, 1 dl grädde, 3 dl ost, 2 ägg + skinka. (Skjuts in i ugnen) Hur gott som helst! Jag älskar broccoli, skulle kunna äta det varje dag.

Det går ju att ha i lite vadsomhelst i ett sånt här hopkok, jag vill prova med blomkål och lite annat också! :D

Vi gör även en supergod broccolisoppa, man kokar bara upp broccoli med lite vatten, mixar slätt och häller i lite grädde. Salta och peppra. Mmmmm!!


1 Erika:

skriven

jag tror att vi har utvecklat någon sorts telepati mellan Irland och Sverige, vi gjorde också den där gratängen igår! haha :P

2 Anneli:

skriven

Herreminje, vad mallig jag blir ;-)Jag ska skicka några goda recept när jag får tummen ur... Men ett recept på fläsk"pannkaka" finns i min blogg. Blomkålsmos är också gott. Koka blomkålsbuketter i grädde och mosa. Jag gillar att det är lite bitar kvar, så jag brukar bara trycka sönder det med en visp, typ. Salta och peppra. Servera till allt du brukar ha mos till, biffar, köttbullar, korv, lax... ColeSlaw är också perfekt tillbehör! Kram på er :love:

Kommentera här: