Tankar om bananer

Läste hos Moa/Spiderchick att det är så gott med ekologiska bananer. Självklart var jag ju tvungen att prova (Vilket inflytande den tjejen har på mig). I ärlighetens namn tror jag inte att jag hade ätit någon eko-banan förrän ikväll. Sprang in på affären efter träningen och handlade lite och då plockade jag med mig en klase.

Så vad kan jag säga? MYCKET godare än "vanlig" banan! Jag undrar vad de gör egentligen, vad skiljer ekologiska bananer från "vanliga"? Jag hade hört att eko-bananer var en bluff, att alla bananer var likadana och att de de bara satte på klisterlappar.

Dock undrar jag varför de ekologiska bananerna var inplastade för det är väl inte så nödvändigt/miljövänligt? Är det för att man lätt ska skilja på dem?




För att citera Moa (jag håller med): Once you go eco bananas - you never go back.
1 Sara:

skriven

Det där kan min kusin Malin. hon är eko expert. och hon säger jämt till mig att är det nåt du ska köpa ekologiskt så är det bananer. besprutningen är en sal som skiljer dom åt vet jag. :).måste testa jag med:)

2 spiderchick:

skriven

Det där med plasten är sant... Har jag inte ens tänkt på.



Jag tror eko är godare för att dom växer i sin egen takt utan besprutning, hm... kanske? :-)

3 Ida:

skriven

Lyssnade på sommar i p1 i somras då var det en kille som snackade om ett repotage han gjort om bananodling. De som jobbade med bananerna blev sterila och fick massa sjukdomar och typ sen dess har jag lite halvt vägrat bananer. Så med Eko så gynnar du världens bebis-bakning med ;)

4 Gaymasen:

skriven

Jag har aldrig provat ekobananer, får prova. :D



5 Malin/Yummies:

skriven

Oj, är det verkligen så? Kanske borde testa!

Kommentera här: