Soliga dagar och russinfingrar

Ni ar nagra tappra sjalar som kikar in har trots att jag inte rort bloggen sedan vi kom till Thailand! Har haft Internet ett par ganger men aldrig tagit mig tid till nagot inlagg, kande att det borjade vara dags nu. Skriver fran datorn pa vart hotellrum, darav inga prickar. Det far ni leva med! Vi ar iallafall i Patong nu, klockan ar halv tolv pa natten. Vi ar vakna ovanligt lange! Vi ska sova var andra natt har och imorgon bar det av till Steffes pappa igen.

Berattar mer om resan nar vi kommit hem till Sverige, sa far ni se nagra fler bilder ocksa. Men lite kort sa har vi val mest badat och atit i tva veckor. Helt fantastiskt underbart. Julafton blev sjukt trevlig (fick dock lite hemlangtan efter att ha ringt hem) med massor med god mat och mycket folk. Stewens pappa ar sa himla rolig, han styrde upp varsta julfesten for hela kvarteret ungefar, kladde ut sig till tomte. Han hade bland annat bestallt kottbullar och tomtemask av oss.

Julmaten bestod av spaghetti och kottfarsas, kott, kyckling och Mamma Scans kottbullar! Jag hangde mest med barnen och blev bastis med Ping, en flicka som jag funderar pa att ta med mig hem till Sverige. Otroligt sot!

Ja, i Patong ar vi nu iallafall. Vi hamnade pa samma hotell som nar vi var har sist. Har badat som tokar och atit massa gott. Grillade majskolvar, donuts och frukt pa stranden, pad thai och kyckling med cashewnotter... Bland annat. Det stinker skit pa gatorna emellanat och folk ligger som packade sillar pa stranden. Inte sarskilt jattemysigt men harligt hav och allt finns ju har. Bangla Road ar ju minst sagt fascinerande... Helt galet. Jag vet inte riktigt vad man ska saga, tragiskt att folk aker hit med sina barn. Har skulle jag ALDRIG ga runt med barnvagn (hade akt till Koh Lanta istallet)... Tva vandor pa Bangla Road och vi hade fatt 17(!!) broschyrer om pingpong-show upptryckta i ansiktena. HAHA. Ser vi ut som sana som vill ga pa sant, undrar jag!?

Vi gick pa bio igarkvall forresten, det var en upplevelse! For hundra kronor fick vi sitta i varsta supersoffan, sa himla harligt! Goda goda popcorn och dricka och The Hobbit. Filmen var riktigt himla bra!! Langtar som tusan till fortsattningen, det slutade valdigt plotsligt ma jag saga. Men sjukt bra var den!

Det gar ganska segt att ladda upp bilder, bjussar pa tva!




1 sara:

skriven

låter superhärligt! :) saknar er!

Svar: <3
tjofftjoff

2 Erika:

skriven

Så himla härligt ni verkar ha det! Stewens pappa verkar riktigt cool :)

Svar: Han är sjukt häftig!! :D
tjofftjoff

3 Ida:

skriven

Äntligen! Vill se massa mer bilder :) Verkar som om det inte lider någon nöd på er i alla fall!

Svar: Bilder kommer så småningom ;) haha näe, verkligen ingen nöd!
tjofftjoff

Kommentera här: