En regnig men härlig fredag

Nu gör jag ett sista försök att sparka liv i den här bloggen igen! På en fredag och allt, efter att ha jobbat kväll. Borde egentligen sova, haha...

Ja, fredag som sagt! Jag och Ella började dagen med lite Pippi på datorn (älskar oppetarkiv.se, vill se typ allt!?) medan regnet öste ner. Kl 10.30 hade jag tid hos barnmorskan. Ella ska få ett syskon, hörrni! Beräknad födelsedag 27 oktober. Herregud så spännande! Allt såg bra ut med mig och magen och Ella tyckte att det var spännande att följa med. Rutschkanan i väntrummet var en höjdare. (Igår var vi på 3-årskontroll. Kul att vara tillbaka idag och leka mer).
 
Efter barnmorskebesöket gick vi (fortfarande i regnet) till stan och lyxade till det med lunch på Fika. Plättar för Ella (givetvis) och varm macka för mig. När Ella har några tuggor av plättarna kvar säger hon med tindrande ögon: "Kan vi äta någon god efterrätt sen?" och HUR skulle jag kunna säga nej till det? Sötaste sötaste unge! Det blev en kanelbulle till Ella (men hon ville inte ha hela) och jag tog en croissant-bulle(!?) med choklad i. Så gott! Sen blev det lite lek i lekhörnan innan vi gick till biblioteket. Ella fick välja sig en bok att ta hem, present från 3-årskontrollen. Lånade en massa böcker och lämnade tillbaka gamla.
 
På vägen hem slocknade Ella precis innan vi gick in på Ica bredvid oss, handlade litegrann innan vi gick hem. Ella var så trött, hon fick sova en stund till då vi kom hem.

Ja och sen har jag alltså jobbat ikväll. Hade en sådan där kväll när allt bara flyter på. Stewen slutade förresten 15.45 och jag började 16.15 så vi möttes bara i dörren, haha.

Nä, sängen ropar nu. Börjar jobba 7 imorgon... Natti natti!





1 Cissi:

skriven

Åååh men vad kul grattis hörrni!! 😊😊👏🏼👏🏼 Vad tycker Ella om att få ett syskon?! 😊

Svar: Tusen tack!! Hade inte mamma hunnit skvallra? ;) Ella tycker att det ska bli superspännande :) hon säger inte jättemycket men nu är hon inne på att det blir en syster som ska heta Skotty, eller Saga! Haha :)
Mamma Karin

Kommentera här: