Nyårsmål 2017

Här har ni mina mål för 2017! Det är en liten blandning av önskelista och att göra-lista.


♦ Bli bättre på att höra av mig till vänner och familj
När jag blir gammal kommer jag inte titta tillbaka på mitt liv och önska att jag var hemma och städade mer och skrubbade diskbänken med svinto... Det är större risk att jag kommer ångra att jag inte höll kontakten bättre med mina nära och kära. Jag ska lära mig att disken kan vänta och att jag kan ringa en vän under tiden.

♦ Gå HLR-kurs
En stor skräck för mig har varit (och är fortfarande) att Ella ska sätta något i halsen. Minns ni den där mamman som hade ett barn som satte en popcornkärna i halsen och inte klarade sig? Typ det hemskaste jag har hört... :(
Jag vill sluta noja och faktiskt lära mig på riktigt hur man ska göra om barn sätter i halsen.

♦ Få ett jobb och flytta
Jag ska få ett jobb inom kommunikation och vi ska flytta norrut. Vill bo närmare familj och kompisar! Mycket som ska klaffa men i år SKA det hända. Mot sommaren/hösten tänker vi.

♦ Komma i fas med fotoframkallning och fixa/rensa datorn
Det här med framkallningen mår jag så dåligt över! Jag MÅSTE komma ikapp nu. Det hade jag tänkt under förra året men det blev inte alls. Funderar på att fixa ihop några fotoböcker, beställa från någon hemsida. (Tips, någon?) Det är flera års bilder det handlar om...

♦ Göra en hälsoundersökning
Det här är något jag tänkt på ett tag, att man borde göra någon gång! Kanske dags efter att ha fött två barn och sådär. Kolla igenom hela kroppen och se hur den mår egentligen, kan man gå och göra det bara sådär?

♦ Kolla synen och köp nya glasögon
Hör lite ihop med förra punkten. Sjukt längesen jag kollade synen och mina glasögon är gamla som gatan. Jag kanske skulle använda glasögon oftare och låta ögonen vila från linser om jag trivdes med mina glasögon...
 
♦ Bli fadder/världsförälder
Jag har alltid sagt att jag ska skaffa ett fadderbarn den dagen jag har ett fast jobb. Eller man kanske ska bli världsförälder? Någonting iallafall.

♦ Sova mer och vila mer
Jag ska försöka prioritera sömn och vila det här året! Jag har så svårt för att lägga mig och vila på dagen men jag vet ju att jag borde. När Wille sover och Ella och Stewen är hemma känner jag mig "tvungen" att vara med dom och har svårt för att säga "hörrni är det okej om jag går och vilar en stund?". Jag VET ju att Stewen tycker att jag ska vila men det behövs typ att han säger "gå och lägg dig". Och så ska det ju inte vara... När Ella var liten och sov på dagen hade jag också svårt för att vila, fanns så mycket annat jag ville göra och/eller kände mig tvungen att göra. Svårt att komma i säng på kvällarna, det har jag nu med. Ska skärpa mig och inte tänka att jag måste göra så mycket hela tiden.

♦ Vara mer i nuet. Älta/tänka mindre
Lite klyschigt men ska bli bättre på att vara här och nu. Det här har blivit så svårt för mig senaste åren! Rimmar illa med att man fått barn... Jag ska sluta tänka så mycket framåt och oroa mig för framtiden och stressa över småsaker. Tänka "jag ska bara göra det och det och det och så måste jag fixa det och det"... Vill börja yoga igen också.

♦ Läsa mer böcker
Bookbeat var typ det bästa jag provat! Ska lyssna mer på ljudböcker och läsa mer böcker. Jag älskar ju att läsa. Ska koppla bort telefonen mer.


Stewen och jag, nyårsafton i Dublin 2010/2011!
1 Jennifer:

skriven

Låter som bra nyårsmål! :)

Kommentera här: