13 reasons why

Vi såg sista avsnittet av 13 reasons why igår. Största snackisen just nu bland serier tror jag? Finns på Netflix. Vi fastnade totalt både jag och Stewen. Sjukt spännande, speciell och gripande serie! Riktigt, riktigt bra. Men sådär så att man mår dåligt ibland (både fysiskt och psykiskt)... En viktig serie också, den borde visas för alla högstadie- och gymnasieelever...

Serien handlar alltså om en tjej som tar livet av sig och lämnar efter sig tretton kassettband. På banden berättar hon om hennes liv och berättar tretton orsaker till varför hon begår självmord.



Har ni sett? Vad tyckte ni?


Och på tal om serier, hur bra är inte fjärde säsongen av Skam!?!?!?!?! Jag älskar Sana!

Såg förresten att mitt inlägg om nyfikenbollar hamnade på blogg.se-startsidan idag. Kul ju! (Det var ju ingen liten bild heller, haha!)
 

 
1 Josefin Nilsson:

skriven

Jag håller verkligen med dig, 13 Reasons Why borde visas i alla skolor och Sana i SKAM är ju verkligen grym!

Svar: Eller huuuur!! :)
Karin Lu

Kommentera här: