Helgen som gick

I fredags jobbade jag kortdag, det var ju Trettondagsafton. Hann hem en sväng och så kom Stina förbi. Sedan for vi och hälsade på Sara i Piteå. Så kul! Vi sprang på någon affär och så, sedan åt vi på pizzeria och såg bio, Ted-filmen. Den var fantastiskt bra! Blev helt tagen av den. Kanske det blir min bästa film under 2018.

Lördag var vi bjudna till A & P på middag. Lika trevligt som alltid! Kidsen lekte jättebra tillsammans. Vi fick komponera ihop våra egna pizzor (Ella vägrar pizza så vi hade med kycklingpinnar till henne, men Wille åt såklart. Mycket gott tyckte han). Vi hade med vegansk ost. (Jag kör ju veganuari). Jag har tänkt prova det men inte fått tummen ur, men testade nu alltså. Det funkade himla bra tyckte jag! Däremot hade jag lite pesto på pizzan och kom på sen att det ju är ost i pesto man köper på burk... Så en liten miss har det blivit, men det får jag ta helt enkelt. Glömde HELT bort, kom på det efteråt.

Igår, söndag, åkte julen bort. Nu måste vi verkligen köpa massa lampor... Blev så mörkt utan alla stjärnor och stakar och vi har inte tillräckligt med lampor. Jag vill ha en vit bokhylla till Ella också, och ett soffbord. (Vill ha en kista som soffbord, ni vet som en brudkista typ, med platt lock då).

Nu ikväll sladdade jag och Ella över till morfar och hälsade på. De hade köpt nya pennor och målarböcker. Vilken lycka!

(null)

(null)



Kommentera här: