Hur gick veganuari?

Jag slutade ju äta kött i somras och började ganska snart minska på ägg och mejeriprodukter. Sen har jag testat någon veganvecka och sådär och efter nyår körde jag "veganuari" med Djurens rätt. Fick mail med tips/recept/info varje dag. 

Det är verkligen inte svårt att utesluta animaliska produkter! Är helt inne på att vi måste äta mer grönsaker och mindre djur för att rädda planeten. Veganuari gick fint för mig utom några små missar. Råkade äta lite pesto (är ju parmesan i det) och så blev jag bjuden på morotsbollar som innehöll ägg. Och så fuskade jag med smör till palten hos mamma och pappa. 

Nu äter jag veganskt till 90 % typ. Skulle lätt kunna gå all in känner jag. Får se hur det blir. Stewen har också hakat på vegotåget. Han köper inte kyckling längre till exempel. Men han skulle aldrig kunna utesluta ost, mjölk och smör. (Haha, i fredags stekte han veganska hamburgare och på sina hade han ost och bacon).

Det är ju Stewen som är hemma och fixar mat för det mesta, då jag är på jobbet. Han är fantastisk, faktiskt. Jag vill som inte vara besvärlig bara för att jag inte vill äta kött, men Steffe tycker nog om att vi äter mindre kött i familjen. Känns ju bättre i hjärtat tänker jag. Vi äter så många nya goda rätter! Wille äter i princip allt. Ella är ju mer skeptisk och har sina favvorätter men vi försöker (går inte alltid) få henne att smaka nya grejer.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera här: