Nog är det skönt med sommar...

kände jag idag! (Varning för gnälligt inlägg). 

Vilken pärs att hämta på förskolan! Wille brukar krångla ibland men idag tog han nog priset... Jag hade sms:at mamma och frågat om vi kunde ses idag (Wille blev ledsen när han inte fick gå till mormor och morfar igår). Mamma ville bjussa på mat. Skönt! (Stewen var hemma sent idag också).

Gick och hämtade kl. 16.00 och klockan hade passerat 17.00 innan vi var framme. MAJ GADD!!! Sådan tid ska det inte ta... Hade jublande glada barn när jag berättade att vi skulle gå till mormor och morfar. Ella är ju aldrig några problem, hon klär sig och lyssnar och fattar vad man menar... Wille vägrade klä sig, svamlade och gjorde inte som jag ville. Tokvägrade att ha vantar (minus 20 grader), la sig på golvet, krälade under hyllorna i hallen på förskolan. "Kunde själv" och ville inte ha hjälp. Ja herregud. Jag som tänkte att det skulle gå lättare (snabbare) att komma iväg idag när jag kunde säga att vi skulle till mormor och morfar. Men ICKE.

Sen var det totalt omöjligt att få på ungen vantar! Tro mig, jag kan vara tjurig när jag vill. Blev nästan tokig. SÅ trött och less. Det GICK inte. Jag provade alla möjliga sätt (vid flera olika tillfällen...) och han slet bara av sig, skrek, grinade, kastade sig bakåt (på Ella som han satt i knäet på i pulkan)... Slutade med att han satt utan vantar men med filt på sig.

Fantastiskt att då få komma in till mamma och pappa efter den hemfärden från förskolan och alldeles för många minusgrader ute. Vet inte om jag hade pallat att laga mat... (Hade inte lagt ner min själ i den om man säger så).

Ja nog är det skönt med sommar när man slipper alla dessa kläder! Och visst är det skönt när man efter en späckad jobbdag är pigg och glad med massor av tålamod... En sådan dag hade jag inte idag.

Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng!




 
Vi dansade ut granen hos mormor och morfar. Kan inte minnas när jag senast dansade kring en gran!
1 JHH:

skriven

Åh! Vilket tålamod! Är inte det minsta avundsjuk. Längtar också efter sommar då och då, framförallt här nere där det mest regnar och man är blöt om fötterna.

Svar: :) Ville nästan skrika som Wille för jag blev så less, haha.. Ja det är så skönt med sommar, slippa alla dessa vinterkläder!! :D Och nere hos dig ja när det regnar en massa, inge kul det ju.. Det regnade och var plusgrader här igår, plusgrader även idag.. Ena dagen minus 20 och plusgrader nästa ;)
Karin Lu

2 JHH:

skriven

Sv; Ja, det förstår jag att du hade lust med! Men oj så varierande temperatur, måste vara svårt att veta vad man skall för kläder?

Kommentera här: