Det dåliga samvetet

Det börjar vara dags för sommarlov nu. Ella är helt redo för förskoleklass till hösten och har som "vuxit ur" förskolan. Längtar efter sommarlov och är peppad på skola. Jag undrar mest hur det är möjligt att hon redan är så stor... Man minns ju själv sin första skoldag, och det känns ju som ganska nyss! 
 
Imorse var Ella för första gången ledsen när jag lämnade på morgonen. (Ja såklart har hon varit ledsen tidigare, men det var i Umeå och då hon var mindre. Det här var första gången jag var med om att hon grät på hennes nya förskola). Wille var lite ledsen först men det gick över och då blev Ella ledsen istället. Usch, fick lite ont i magen när jag sa hejdå. Hon slutade gråta innan jag gick men ändå, fy. Hon tyckte det var tråkigt att gå över själv med "fröken". Hon var först på plats och inga andra kompisar hade hunnit komma. Det är ju nästan tomt med barn nu så det är såklart tråkigt.
 
Ska hämta tidigare idag. ♥
 
 
På fredag får de sommarlov!

Kommentera här: